Wednesday, December 26, 2012

Ruska salata


Jeste li znali da ruska salata kakvu danas znamo nema maltene ni jedan od sastojaka koji su je činili u vreme kada je nastala? Ja nisam imala pojma, nego sad, dok sam spremala ovaj post, malo sam guglala. Neću o tome, jer ću vas, po običaju, dovoljno udaviti potrebnim i nepotrebnim detaljima oko pripreme, a vrlo lep članak o istoriji ruske salate, sa sve spiskom sastojaka originalne verzije, možete pročitati na Wikipediji.

Ruska salata današnjice su - krompir, šargarepa, grašak, kuvana jaja, šunka, kiseli krastavčići i majonez. Bezmesna varijacija se sreće pod imenom francuska salata. Omiljena je na slavskim, novogodišnjim i uopšte nekim svečanijim trpezama. Svi je vole. Domaćice ne vole da je prave, s najčešćim izgovorom da ima puno posla oko seckanja. To je tačno, i nije tačno - videćete. Retko sam jela lošu rusku, jer nju je teško upropasiti. Koliko znam, postoje samo dva načina, ali da bi došli do njih, idemo redom kroz jednu po jednu namirnicu koja ulazi u sastav ruske salate.

Krompir.
Odmerim i skuvam 500 g, a u samu salatu ode manje. Biram što manje krompire, veličine jajeta, zato što će takvi moći da stanu u seckalicu za kuvana jaja. Ta spravica ume da bude od pomoći kod seckanja krompira, šargarepe i naravno, jaja, jer daje ujednačene kockice na relativno jednostavan način. Potrebna je dobra seckalica, ne neka mlitava kakve se često nađu po pijacama. Jedna takva pijačna mi se iskrivila bukvalno posle prve upotrebe, i to na jajima, dakle osnovnu funkciju nije vršila valjano. Imam jednu baš čvrstu koju sam nasledila od baka-svekrve, i jednu osrednje ali dovoljne čvrstine za koju se ne sećam odakle mi. To je ova koju ćete videti na slikama.

Za krompir je bitno i da se ne raskuva, 25 minuta kuvanja, ne više. Meri se vreme od početka ključanja vode, a nadalje voda treba tek blago da vri. Krompir kuvam u ljusci. U vodu stavim dosta soli, recimo dve kašičice, da sam krompir ne bi bio bljutav iznutra. Kockice krompira u salatu stvaljam na samom kraju, kad sam sve ostalo spojila i izmešala, da bih izbegla pretvaranje krompira u pire. Kockice svih drugih sastojaka nisu toliko sklone gubitku forme.

Kod krompira može da se desi da je loš, u smislu da se toliko raspadne tokom (pravilnog) kuvanja, da je jednostavno nemoguće iseći ga na kockice. Primer. Takav krompir jednostavno nemojte stavljati u rusku, jer će sve upropastiti. Da se ipak ne bi bacio, može se upotrebiti za neki proizvod od krompir testa, tipa knedle/šufnudle/njoke, piroške i slično.

Šargarepa.
Šargarepe stavim količinski otprilike isto kao i krompira, 500 g. Mislim na sirovu šargarepu, a bude tu nešto manje kad se oguli i skrati za onaj deo ka stabljici. Kuvam je u posoljenoj vodi, iz istog razloga kao i krompir. Biram što veće primerke, tj. što deblje. Zašto? Da bih imala krupnije komade koji će bolje iskorišćavati prostor u seckalici za jaje.

Grašak.
Grašak, srećom, ne mora da se secka ;) Mišljenja sam da je zrnce graška merilo za veličinu svih seckanih sastojaka. Ako nemate seckalicu za jaja, ili nećete da se mlatite sa njom, kockice bilo čega što ulazi u sastav ruske salate ne bi trebalo da budu veće od zrna graška. Ali ni mnogo manje. Seckanje na suviše sitne komadiće može rezultovati kašom ili paštetom, što je prvi način da se upropasti ruska salata.

Grašak može iz konzerve, mada bih ipak preporučila smrznuti. Onaj iz konzerve uvek ima neku tamniju i zagasitu boju, a ovaj koji sama skuvam ostaje vedro zelen, jer bukvalno nema potrebe da se kuva duže od 5 minuta. Grašak se može jesti i potpuno presan, naročito taj zaleđen pa odleđen. Nešto se desi njegovom skrobu tokom smrzavanja i odmrzavanja, da odleđeno zrno deluje skoro pa kuvano. Mislim, pruža mnogo manji otpor nego presno zrno graška tek izvađeno iz mahune. Frikomov smrznuti grašak ne promašuje, mada verujem da je svaki ok. Frikom pakuje sve po 450 g, i meni ode pola kese, 'ajde da kažemo negde oko 250 g. Upola u odnosu na krompir i šargarepu.

Kuvana jaja.
Znam da neko stavlja samo belanca, jer žumanca koristi za pripremu majoneza, i to mi ima smisla, al' nisam se još time bavila. Ja stavljam cela jaja. Ma, ne cela jaja, nego iseckana, ali sa sve žumancima. Tri do četiri jaja će biti dovoljno za ovu meru.

Šunka.
Yuhorova praška je jedina šunka koju volim, stoga nju i preporučujem. Druge šunke mi imaju neki miris koji ne umem da definišem, samo znam da mi ne prija. Uvek se zeznem kad u prodavnici kažem "Molim Vas, isecite mi šunku deblje, za rusku", a njima to deblje valjda znači deblje od flis papira, pa dok dođemo do debljine koju želim, obavezno prefuram težinu koju sam tražila. Četiri-pet milimetara debeli listovi su, po mom mišljenju, taman. Na mesoreznicama postoje skale i poslednji put sam zamolila mesara da mi kaže do kog je broja došao. "Petica", reče. Valjda je to 5 mm, ne znam. Uglavnom, sad tražim da mi seku šunku "na peticu" a ne "za rusku". Šunke ćemo... oko 300 g.

Krastavčići.
Kiseli krastavčići su jako bitan sastojak ruske salate. Bez dovoljno krastavčića ruska će lako biti bezukusna ili bledunjavog ukusa. Onda će biti potrebno još više majoneza od one tone koja već ide, da nadomesti kiselinu. Meni ode cela tegla, ona velika, što je oko 350-380 g krastavčića. Ako vam se čini da je to previše, savetujem ovako. Kad promešate sve seckane sastojke (osim krompira), uključujući i krastavčiće - probajte. Salata mora da vam se sviđa već tada, pre dodavanja majoneza, tj. ne bi trebalo da imate utisak da jedete nešto bljutavo. E, toliko krastavčića je dovoljno i potrebno :)

Majonez.
Sem što treba da poveže sve, majonez je druga kisela komponenta salate.Thomy i Polimark su u tom smislu za preporuku, jer su fino kiseli. Dijamant je, recimo, mnogo blaži. Mada, ako ste stavili dovoljno krastavčića, može bilo koji majonez. Ali čist majonez, ne treba ga mešati sa pavlakom, da se ne bi razblažio. Nedostatak kiseline kod ruske salate je drugi način da se upropasti. Imala sam priliku da konzumiram, a i da napravim bljutavu rusku. Onoliki trud oko seckanja, a onda salata - onako. Ako vam se učini da vam ruska nije baš nešto ukusna, prvo posumnjajte da joj nedostaje kiseline. Dodajte još majoneza ili krastavčića, u krajnjoj liniji kašiku-dve sirćeta ili kiseline od krastavaca ili soka od limuna... Majoneza treba minimum onoliko koliko je bilo krompira/šarparepe u startu, verovatno i više. U mom slučaju, 600 g majoneza. Zvuči užasno mnogo, i jeste užasno mnogo, al' to je za brdo salate, nije za jednu osobu.

Što se tiče soli - solim vodu u kojoj kuvam povrće, a šunka, krastavčići i majonez su već slani, pa nema potrebe da se salata dosoljava. Naravno, probajte, pa procenite prema ukusu.

Eto toliko.

Ajd' pa srećna vam nova! Prijatno vam bilo, i lepo se provedite, čitamo se dogodine...


Sastojci:
500 g krompira
500 g šargarepe
250 g graška
3-4 jaja
300 g šunke
350 g kiselih krastavčića
600 g majoneza, po potrebi i više

Postupak:
1. Po mogućstvu, pri kupovini birati male krompire, veličine jajeta, a šargarepe što deblje. Nije previše bitno, ali je zgodno ako ćete kasnije koristiti seckalicu za jaja za olakšano seckanje.


2. Krompir u ljusci skuvati u slanoj vodi. Šargarepu oguliti, iseći na krupnije komade i skuvati posebno, takođe u slanoj vodi. Odvojeno skuvati i grašak. Ako se koristi smrznut grašak, kuvati ga ne duže od 5-10 minuta, mereno od početka ključanja. Uporedo tvrdo skuvati jaja. Sve ostaviti da se ohladi. Krompir oguliti.

3. Krompir ostaviti za kraj, a ostale sastojke seckati na kockice oko 5x5 mm, i stavljati u veliku posudu. Sipati sav majonez i sve dobro izmešati. Na kraju dodati iseckan krompir, i lagano promešati. Čuvati u frižideru, poklopljeno.


Savet za lakše seckanje
Za jaja, krompir i šargarepu se može koristiti žičana seckalica za tvrdo kuvana jaja, na sledeći način. Postaviti sastojak u seckalicu i proseći. Zarotirati ga za 90° po jednoj osi i opet proseći, a zatim po drugoj osi, isto za 90°, i poslednji put proseći. Dobiće se kockice jednake veličine.


Recept za štampu

komentara: 50

  1. Kad sam pročitala naslov, pomislila sam da će to biti nešto slično francuskoj salati :). što se tiče pripreme, ja uživam u sjeckanju i ne traje to dugo. a i da traje, isplatilo bi se kad vidim sretna lica ukućana. Fotke su krasne!

    ReplyDelete
  2. Blago tebi kad nisi jela lošu rusku - ja jesam. Mislim, nije bilo potpuno nejestivih, ali bljutavih, suvih, bez graška (!), sa kojekakvim dodacima i bez osnovnih sastojaka - o-ho-ho sam ih jela. Čak iako sam relativno kasno počela da je volim - u svojim ranim dvadesetim.
    Konačno da se neko složi sa mnom oko osnovnih sastojaka, jer me ubeđuju da je pileće meso (pored šunkice) osnovni sastojak - ja za to ne znam. Na te osnove, ja dodajem i jedan proizvoljan - sitno iseckanu polovinu kisele jabuke - ona da finu notu, a ubije bljutavost majoneza. Odlična fora, uvek je primenjujem.
    Meni je Poli parizer najlepši u salati, ima onaj fini šmek koncentrata :-), a i podseća na detinjstvo; od majoneza koristim Tomy i Knorr - odličan je, za preporuku.
    I za kraj: ovu seckalicu sam imala neku potpuno no-name i služila mi je za Rusku salatu 15 godina. Od kada je pukla, kupila sam još 4 i nijedna ne valja, pa sada seckam rukom.
    Odlična slika :-), i ova gde se vidi samo ruskica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To s jabukom sam čula još negde, i zvuči jako dobro, samo što bih ja stavila slatku jabuku. Ako ne zaboravim do idućeg puta, probam! :)

      Delete
  3. Dobar ti je ovaj smajli kod graska. :D Sad ce imenjakinja da me optuzi za jeres ali ja grasak u ruskoj ne mogu da vidim. Ali ako uzmemo u obzir onaj tvoj link sa vikipedije, a pojma nisam imala sta je bilo u prapocetku, onda ni jedna nije prava i svaka je prava. :)))
    Inace sam od majke dobila recpet da ide otprilike svega po kilo i dve tegle krastavicica. Oko 10 jaja i majoneza kilo pa jos dodajes po potrebi. Nekada zavisi i od krompira. Desavalo mi se da dodatno umesam majonez nakon sto ruska odstoji.
    Pavlaku nikada ne dodajem. Nekada smo koristili tomi majonez, pa je majka jedno vreme pravila a onda se pojavio polimark i od tada ga ne menjamo. Jednom sam se zeznula i pazarila dijamantov slatni koji se pretvorio u vodicu.
    Juhor se i kod nas preferira. Imaju dobre tehnologe i recepture od ranije pa znaju precizno da zasole hemijom. :)))

    Srecna Nova i vama. Lepo se provedite za docek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grašak ne voliš inače, ili samo u ruskoj?

      Ne znam za taj salatni, ja sam uzela obični majonez Dijamantov, pojeli smo ga ovako, nije mi se svideo za rusku.

      Delete
    2. Evo mene posle mesec dana :))

      Volim grašak. Međutim, u ruskoj koliko god da ga malo ima, nešto mi smeta taj ukus. Mama nam je nekada pravila sa graškom pa ga je izbacila pošto je ni brat ni ja takvu nismo jeli.

      Vidim da se pominje senf. Znam da je on sastojak ovog domaćeg majoneza koji sam pominjala ali ga ovako ne dodajem. Jedino sam ga utrpala u posnu rusku pravljenu sa lajt majonezom i oslićem i to onako, malo veću količinu i dao je tu neki konkretniji ukus jer je salata bila nekako anemična pre toga.

      Delete
  4. mmmmm, volim!!! nedavno sam je bas radila..

    ReplyDelete
  5. ja sam odavno oybacila krompir iy ruske salate, umjesto njega stavljam trapist. sve ostalo ostaje isto. svo koji je probaju, a godinama je probaju , su odusevljeni. jeste, jaca je nego sa krompirom, ali i mnogoooo ukusnija.

    ReplyDelete
  6. Ja se uglavnom držim francuske salate iako nemam ništa niti protiv ruske , a još manje bih imala protiv da mi je sada koja zdjelica ove tvoje salate u blizini.
    Odlično si sve objasnila i opisala postupak, salata odlično izgleda, a sa tvojim slikama sam uvijek posebno oduševljena. Ovaj put si me posebno zainteresirala sjeckanjem krompira u sjeckalici za jaja, to nisam još probala, ali sada hoću.
    Sretnu Novu Godinu i sve najbolje Tebi i Tvojima želim !!

    ReplyDelete
  7. MOraju biti sočne, sitno sjeckane, s puno povrća i sa šunkom, a tvoja je baš takva :)

    ReplyDelete
  8. Ruska salata je jedina "svečana" hrana koju volim da jedem... Mama od dragog mi je uvek PUNO napravi za praznike i meni pored nje više ništa ni ne treba...
    Tebi i tvojima želim lepe i srećne praznike!

    ReplyDelete
  9. Kod nas je ubiti uvijek ruska :) samo dodam i malo milerama da se ublazi i svi ju vole,,ko god u vrijeme blagdana dode u goste pita za salatu :)
    Vasa izgleda jako fino!

    ReplyDelete
  10. Ruska salata moze biti bezukusna, bljutava, sto je vjerovatno u vezi sa omjerom sastojaka ili kvaliteta majoneza. Kad je meso u pitanju - nekada je to samo sunka (salama, ne prava sunka), nekada sunka u kombinaciji sa suvim mesom (suvo meso ima dobru boju i miris), a desi se da se u salati nadje i bijelo pilece meso. Ali, ono bez cega nasa ruska salata, koju pravimo rijetko i to iskljucivo zbog njene visoke kalorisjek vrijednosti, ne ugleda svjetlost dana jeste biber, naravno svjeze mljeveni. Sneza

    ReplyDelete
  11. Da li neko dodaje kasicicu senfa u rusku,meni uvek da finu notu!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stvarno nemam pojma, ja do sada nisam, i nešto ovako napamet ne verujem da bi se jedna kašičica senfa nešto osetila na celokupnu količinu salate. A i kad probam da zamislim, nešto mi senf nije za u rusku. Nego za viršle i kobaje :) Navike su čudo.

      Delete
  12. Ja vise volim francusku, ali otkad sam u Italiji i nju jedem samo ako je ja napravim, jer ono sto oni zovu ruska salata je malo krumpira, malo mrkve i malo graska utopljeno u ogromnoj kolicini majoneze.
    Zelim ti sve najbolje u Novoj godini

    ReplyDelete
  13. I ja je pravim slicno, moji momci je obozavaju a ja bezim od svega sto sadrzi i m od majoneza ;)

    Tebi i tvojima zelim sve najlepse u godini koja je pred nama :)

    ReplyDelete
  14. senf je keva u ruskoj salati, ljuti dijon. treba vise od 1 kasicice na tonu salate ;) i uopste se ne oseca kao senf, nego nekako osvezi ukus

    ReplyDelete
  15. Moram da kontriram i da kažem da sam jela sijaset loših, ako ne i gronznih Ruskih salata, od onih gde su ljudi čistili frižider pa sve smuljli, do nezačinjenih, bljutavih, sečenih za šotke kako moja mama kaže krupno, pa od onih sa smrznutim povrćem iz kese... Grašak i to je diskutabilno,ja ga volim, suprug ne, ali mi je muka od onog smrznutog koji zna da se kuva i 60 minuta (naša najpoznatij marka) i onda ćorak. Više nisam pametna koji da kupim. Koliko znam i to uvoze i pakuju u kese. Elem, najlepša mi je u mojoj kući kao i svima nama. Senf kao što je neko napisao gore uvek može u maloj dozi, a limunovog soka uvek malo više.

    ReplyDelete
  16. Bas mi se dopada sto imas dosta recepata za neke sasvim uobicajene stvari koje svako kao ume da napravi...pa se njima niko detaljno i ozbiljno ne pozabavi. Ja sam do sada svasta napravila, ali rusku salatu nikad...to je uvek radila mama , pa nam onda razdeli. Ne racunam par puta sa smrznutim povrcem za rusku salatu...sto daje dovoljno grozan rezultat...tek da shvatis kako i za nju treba imati stvarno dobar recept. Za Novaka sam radila po ovom tvom...i bas sam bila ponosna na rezultat.

    ReplyDelete
  17. Za one koji imaju problema sa holesterolom ja stavim pileći parizer umesto šunke,jedan laki majonez,a smanjim i količinu jaja (jedno kuvano jaje).Ukusna je i tako.Zato se slažem da se ova salata ne može pokvariti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Definitivno Ruska je energetska bomba ali joj, ipak, treba malo duze vreme da eksplodira...par dana konzumiranja za praznike ne skodi, kao ni bilo koja druga hrana.Elem, posto vidim da recept jos nije dovrsen da i ja dodam sa moje, muske, strane nesto,nadam, se korisno i ukusno.Svez krompir i sargarepu isecem na kockice i kuvam u slanoj vodi,mnogo brze se skuvaju,i kad su gotovi stavim pod hladnu vodu da zadrze formu.Koristim belo meso,senf i dodajem pavlaku.Od suhomesnatog iskljucivo Alpsku salamu.Nisam imao primedbi do sada.Pozdrav.

      Delete
    2. Matori ovo je prava, nista bez belog mesa i senfa!

      Delete
  18. Ova salata se lako moze pokvariti kada neko recimo napravi domaci majonez...Probala sam I takve varijante I bile su prosto uzasne...Recept za rusku koji ja imam, a dobijen je profesionalnog kuvara, sadrzi jos I kuvano belo pilece meso,1-2 kasicice senfa, biber, tako da su mi ovakve bezmesne ruske salate ostavljale uvek supalj...nedefinisan ukus i utisak...

    ReplyDelete
  19. I ja pravim rusku sa belim pilecim mesom, a senf je nesto sto da potpuno drugu dimenziju..ne dominira, ne oseti se, a salata je mmmmm....Probaj Majo, mislim da se neces pokajati... Moja Ruska:
    -500 gr. krompira
    -500 gr. sargarepe
    -1 belo pilece meso(oko 500 gr)
    -5 kuvanih jaja
    -100 gr. praske sunke
    -500 gr. graska (obavezno pasterizovani jer sa zamrznutim ume da bude lutrija..neko zrno raskuvano, neko ne skuvano)
    -500gr. kiselih krastavcica (gledati da ne budu oni veliki jer su vodnjavi)
    -500 gr. majoneza
    -1-2 kasicice senfa
    -so
    -biber
    Sargarepu, krompir I belo meso bariti posebno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na recetpu.
      Probaću senf da dodam, svakako. Belo meso, probala sam, meni je lepše bez.
      Pozdrav!

      Delete
    2. [nekoliko meseci kasnije...]

      Probala sam sa senfom, odlično je. Unese neku svežinu, a ne oseća se izolovano.

      Delete
  20. Savrsena ideja za seckanje u seckalici za kuvana jaja. Nikada se toga ne bih setila :)
    Veliki pozdrav

    ReplyDelete
  21. Pozdrav, gde ima da se kupi seckalica za rusku salatu, tj. ta žičana seckalica za jaja?
    Nisam ništa slično video negde pa reko da pitam, koliko to pomaže jer vidim da treba da se okreće tri puta, jel ispadne opet brže?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trebalo bi da ima svuda gde ima tog kuhinjskog pribira, očekujem da ima u Kiki, Metrou, Home Centru itd.

      Spravica je od velike pomoći, eto, samo prebroj koliko bi puta trebalo da prođeš nožem, da bi dobio isti broj kockica. Jedino što može da se desi da je ta seckalica neka mlitava (imala sam par takvih, bukvalno jednokratnih), pa se žice krive, i podloga ugiba, e, onda je stvarno lakše nožem.

      Delete
    2. Kupio sam aparat i danas ga upotrebio. Gledao sam da žice budu što čvršće i izgleda da nije loš. Pravio sam duplu meru, što znači da sam seckao 1kg krompira i 1 kg šargarepe. Baš je mnogo bilo. Krompir ide dosta brzo, sve sam iseckao za 15-tak min, a šargarepa teže jer kad se stavi ne pokrije celu površinu aparata pa ima više komada za seckanje nego krompira. Ipak i to je brže nego bez aparata, recimo da mi je trebalo oko 45 min za šargarepu.

      Delete
    3. Puno ti hvala na javljanju.

      Nešto mi mnogo zvuči 45 min za šargarepu - mada - kad sam ja prvi put radila sa seckalicom, skoro da sam htela da izjavim da mene ta žica usporava, jer sam sve radila "ko p'o jajima", pa tražila tehniku kako da mi se ne razilaze dvaput prosečeni delovi pred treće sečenje i tako... :) Kasnije sam se uvežbala, i ne marim mnogo ako nije sve pod konac, sad mi ukupno seckanje svega što ide kroz žicu (krompir+šargarepa+jaja) ne traje više od 10 minuta, za single meru, i sa deeebelim šargarepama :) Sigurna sam da će drugi put i tebi ići brže.

      Pozdrav!

      Delete
  22. hvala za sve detalje oko pripreme,sve vase recepte rado citam i primenjujem :)

    ReplyDelete
  23. Ja stavljam obavezno i celer (istu količinu kao i mrkve). Daje poseban okus.
    A za rezanje sastojaka ponekad koristim i napravu za rezanje pommes-fritesa.

    ReplyDelete
  24. Toplo ti preporučujem Frikomovu mešavinu za rusku salatu, nije više kao pre tj kao da je satarom seckano. Samo je vrlo kratko obarim na pari. Stavljam suvo meso, tako sam navikla i kad je praška bila prava ovako je mama radila pa i ja :-)
    Seckanje jaja je otkrovenje, primeniću ga!

    ReplyDelete
  25. Jedan komentar u vezi seckanja. Uvek pomazem zeni oko pripreme da ne kazem da je to moj posao. Ja krompir i sargarepu seckam dok su sirovi iskljucivo dobrim ostrim nozem pa se to tek tada kuva. Mnogo je lakse iseci i kockice su mnaje pa sve bude ukusnije.

    ReplyDelete
  26. Koliko količinski se dobije gotove salate po ovim mjerama i za koliko ljudi otprilike to može biti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Količinski se dobije kao otprilike kao kad sabereš sve sastojke, recimo oko 2.5-3 kg. Prilična je to količina, dovoljna za 15-20 ljudi, pod uslovom da ne jedu samo rusku salatu :)

      Pozdrav!

      Delete
  27. Obožavam rusku salatu. Dugo je nisam pravio. To, uglavnom, radim sa
    mešavinom gotovog i zamrznutog povrća za rusku salatu.
    Pažljivo sam pročitao recept i sve komentare. Izražavam svoje divljenje za jasne opise i besprekorne fotografije, koje prikazuju svaki detalj.....
    Prepisao sam potrebe i u najskorije vreme pravim ! Takođe, na nečiju sugestiju i pozitivno mišljenje autorke, dodaću senf. Do sada nisam probao sa senfom. Ako zaljubljenica u gastronomiju daje pozitivan sud, šta tu ima još da se kometariše.....
    Kad napravim i probam, oglašavam se.
    Do tada, pozdrav svima !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na pažnji i poverenju!
      Čekam utiske :)

      Delete
  28. Rusku salatu, po nekom običaju, spremam za praznike , božić, i uglavnom korieim ćureća prsa.Nema pravila spremate je po svom ukusu.Odlična je i ako stavite ostatke kuvanog ili pečenog mesa.A neko čak koristi i dimljeno meso(za moj ukus nikako).Nazdravlje svima 1917 godina

    ReplyDelete
  29. Krompir i šargarepu iseckam u sirovom stanju, zasebno. Mnogo je brže i lakše. A seckalica za jaja je stvarno otkrivenje za mene.

    ReplyDelete
  30. Hvala! Stvarno dobar recept! Moja ćerka prvi put želi da jede ovu salatu. Do sada sam pravila sa gotovom mešavinom i uvek bila razočarana. Volim tvoje recepte jer volim da mi se sve objasni kao totalnom početniku.
    Hvala još jednom! Ideja za seckanje žicom je odlična! Štedi vreme i precizno secka!

    ReplyDelete
  31. Ako se pravi sa sunkom...nema potrebe za senfom.Ali ako se koristi piletina onda je senf neizostavan.Krompir je višak,zene su pocele da ga dodaju da bi povecale kolicinu ali to nije to.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi je zovemo "ruska", ali to je zapravo salata "Olivije", po kuvaru koji ju je prvi napravio. I da, originalni recept sadrži krompir, a meso je od tetreba iliti šumske koke, a šunka po tom receptu ne ide u mešavinu sastojaka, isto kao ni senf. Međutim, koliko ljudi, toliko ukusa - o kojima se, naravno, ne raspravlja, tako da je ovaj vaš stav potpuno legitiman.

      Delete
  32. Odlican Vam je recept, godinama ga koristim.

    ReplyDelete
  33. Evo, moram i ja malo da "dosolim", sa zakašnjenjem, normalno, ali nema veze... Dakle, stavljam senf, ali vrrrlo malo za početak i krajnje oprezno. Ali barem toliko - nešto mi fali ako ga nema makar malčice u majonezu. Zatim, poslušala sam Vokija Kostića i deo majoneza zamenila kiselom pavlakom. Ne veliki deo, ali deo. Kisela je, pa ne ometa ukus, ali malčice ublažava gromoviti udar ove koncentracije majoneza. Mada moram priznati da povremeno pravim rusku i bez pavlake. Iz čiste nostalgije. Elem, grašak: probala sam ponegde i rusku u kojoj je grašak zamenjen kukuruzom šećercem i ne mogu reći da nije lepo - ali nije mi "to to": to jest, jeste to fina salata ali nije ruska. Kao što verovatno nije ni ova Vokijeva s mešavinom majoneza i pavlake, doduše. Samo što se razlika ukusa kod potonje teško može uočiti (majonez ipak "uguši" pavlaku") dok se kukuruz nikako ne može porediti sa graškom. Limunov sok dodajem obavezno, bez obzira na sve ostalo, a obavezno stavljam i malo bibera. I to one mešavine raznih bibera. Ali samo malčice. Smrznuto povrće - joj, ne, nikako. Smrznem se pri samoj pomisli na to. A seckam... positno. Ne za kašasti utisak, to ne. Nisam od onih što vole da budu mučenice u kuhinji. Tako i majonez, ako ga pravim, samo bućnem u blender i napravim. Ne dolivam ulje "kap po kap", ni u ludilu... Veliki pozdrav, draga Majo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaboravih da dodam da jaja seckam isto ovako. Prvi pokušaj je bio urnebesno smešan, jer znala sam da to mora da može, ali tačan redosled okretanja jajeta bio je "trial and error" proces :)))

      Delete